برخی مفاهیم و انواع بازاریابی عبارتند از:

بازاریابی تقاضا به اقدام Call to Action Marketing

 

این بازاریابی بخشی از بازاریابی داخل سیستمی است که در داخل تارنما از راه بنر، متن یا یک تصویر اتفاق می افتد، این ابزارها، تلاش می نمایند تا فرد را به کلیک بر روی آن ترغیب نموده وارد دالان ارتباط با سایت گردد که نهایتاً به یک فروشگاه آنلاین ختم شده و آن را به فروش تبدیل نماید.

 

بازاریابی Alliance Marketing

 

بدین معنا که چند کمپانی که با یکدیگر بر سر منابع خویش ائتلاف نموده الی یک محصول یا خدمت گسترش نموده و به فروش برسانند. در این حالت، نه تنها هوده اکثریت برای سهامداران خویش برپایی مینمایند، بلکه سهم بازار خود را نیز افزایش و تاثیری اکثریت بر بازار خواهند داشت.

 

بازاریابی گاز انبری Ambush Marketing

 

شناسایی و حضور در محل کمپین برندینگ یک شرکت، برای اتمام تبلیغات در خصوص یک برند دیگر، بدون پرداخت هیچ مبلغی به عنوان اسپانسر به کمپانی برگزارکننده آن کمپین ، که این فرمایش موجب تفریق ارزش سرمایه گذاری بر آن کمپین ازنقطه عقیده اسپانسرها می گردد.

 

بازاریابی اندک Close Range Marketing 

 

این نوع بازاریابی را بازاریابی از گونه  نزدیک  Proximity Marketing نیز میگویند. از تکنولوژی هایی همانند Wi-Fi یا Bluetooth در جهت ترویج محصولات و خدمات در تقرب محل حضور مشتریان بهره می گیرد.

 

بازاریابی اَبری Cloud Marketing

 

این نوع بازاریابی در مورد بازاریابی در فضای وب است، جایی که تمام منابع و امکانات بازاریابی تحت شبکه آنلاین جابجا می گردد و مخاطبین در فرایند این گونه بازاریابی قادر به توسعه، اصلاح، استفاده و یا به اشتراک گذاری آن هستند.

 

بازاریابی مشارکتی Affinity Marketing

 

بازاریابی مشارکتی Partnership Marketing نیز خوانده می شود،این تکنیک سبب برپایی یک رابطه عمیق بین برندهای مکمل می گردد، از جانب سایر این راهبرد مشارکتی دارای منافع بر هر دو برند(شرکت) خواهد بود. هنگامی که گرد از شرکت ها در جهت کسب درآمد برای خود موجب خلق ارزش برای یک مشتری می شود، سایر درحال ایجاد پیوستگی با مشتریان جدید است.

 

بازاریابی گروه اجتماعی Community Marketing

 

این تکنیک بازاریابی در خصوص اجابت نیازها و احتیاجات مشتریان حاضر در یک گروه اجتماعی در یک منطقه جغرافیایی خاص است و با جذب مصرف کنندگان جدید از خارج آن گروه نیز مخالف است.

 

بازاریابی درونمایه Content Marketing

 

در این مورد، درونمایه فرآوری و در کانال ها و بسترهای متفاوتی منتشر می گردد . این درونمایه در جهت ارائه اطلاعاتی در مورد خدمات و محصولات مشخص به مشتری خفته و تأثیرگذاری بر آن، بدون به کارگیری هیاهوی سنتی فروش و فروشندگی است.

 

بازاریابی مفهومی Context Marketing

 

در بازاریابی مفهومی تمرکز بر مشخصات فرآورده و خدمات نیست، بلکه تمرکز بر ایجاد رابطه و شناسایی و تبیین یک سبک زندگی است. بازاریابی مفهومی به معنای انتقال محتوا به کسان مناسب، از کانال مناسب و در موعد پسندیده است.

 

بازاریابی با نمونه مجانی Free Sample Marketing

 

این گونه بازاریابی مانند به بازاریابی شبه رایگان نیست، زیرا صرف عقیده از آنکه بر ارائه فرآورده رایگان تکیه دارد، اما این ارائه رایگان در جهت آشنایی مشتری با فرآورده است. کمپانی امیدوار است الی با تأثیر مناسب بر مشتری، او را برای خرید در آینده ترغیب نماید.

 

بازاریابی پایگاه دیتا Database Marketing

 

این بازاریابی با به کارگیری اطلاعات موجود در پایگاه دیتا پیوسته با مشتریان موجود و یا مشتریان نهفته در جهت سفارشی نمودن استراتژی ارتباط با مشتری و با به کارگیری آن راهبرد در هرگونه کانال در جهت ترویج محصول یا خدمت اتفاق می افتد.

 

بازاریابی دیجیتال Digital Marketing

 

این نوع بازاریابی با به کارگیری ساز و برگ دیجیتال مانند تلفن همراه هوشمند، رایانه، تبلت و بیلبوردهای دیجیتال برای آگاه نمودن مشتریان و شرکای بازرگانی در باره کالا و خدمات می پردازد. بازاریابی اینترنتی، عنصر کلیدی در بازاریابی دیجیتال است.

 

بازاریابی سر راست Direct Marketing

 

این اصطلاح اشاره به تکنیکی دارد که سازمان از طریق آن به چهره مستقیم با مشتری خود پیوستگی برقرار می نمایند، نظیر: نامه، ایمیل، اس.ام.اس، پوستر و سایر ابزارهای ترویجی.

 

بازاریابی گوناگون Diversity Marketing

 

هدف از این نوع استراتژی، جلب نظر ادب های متنوع است. انواع بازاریابی در ایران این ادب ها دارای اعتقادات، باورها، انتظارات، سلایق و نیازهایی هستند که باید با در نظر دریافت این عناوین، یک برنامه بازاریابی اختصاصی برای اثرگذاری بر این دسته از مشتریان قصد تبیین و پایه سازی گردد.

 

بازاریابی رسانه متقاطع Cross-media Marketing

 

استفاده از کانال های چندگانه نظیر ایمیل، نامه، صفحات وب و نظیر آن در جهت ارائه اطلاعات درباره محصولات و خدمات به مشتری در جریان ترویج متقابلCross-promotion، بکار گرفته می شود. ( تعریف بازاریابی متقابل )

 

بازاریابی بشارتی Evangelism Marketing 

 

این نوع بازاریابی، مانند به بازاریابی دهان به دهان است. برای استفاده از بازاریابی بشارتی، شرکت می بایست میزان مشتریان حامی برند خویش را افزایش دهد، این به مذهب معناست که این مشتریان ویژگی های محصول یا خدمات را ترویج می دهند و هوده کمپانی را افزایش خواهند داد.


akhbar tecnolozh6 بازاریابی ,  ,marketing ,یک ,مشتریان ,جهت ,  بازاریابی ,marketing   ,  این ,در جهت ,این نوعمنبع

هواوی تلویزیون اسمارت اسکرین و اسپیکر هوشمند Sound X را معرفی کرد

دو سوم از جمعیت جهان ظرف ۶ سال آینده تحت پوشش شبکه 5G قرار می گیرند؛ اریکسون

سامسونگ گلکسی اس 11 پلاس به سنسور فوکوس خودکار لیزری مجهز خواهد بود

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

گوگل از یک هدست مستقل واقعیت مجازی در کنفرانس I/O رونمایی خواهد کرد

طناب Bola Wrap 100؛ ابزار جدید پلیس برای دستگیری مجرمان

کدام گوشی‌های سونی آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت می‌کنند؟

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

بیمه ایران نمایندگی نوبنیاد موضوعات عمومی FILMMM تخفیف دونی 90blogs چیتابار emohtava فروشگاه تاچانکا لوازم آرایشی لچیک سایت تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی